יום שני, 28 בספטמבר 2015

חגים, חיים וטבסקו

תקופת החגים זו הזדמנות טובה להשלים שעות קריאה/שעות שינה/שעות צפיה בטלוויזיה/שעות בהיה/שעות רביצה ובגדול כל סוג של תחביב או פנאי שביום יום לא מספיקים להגיע אליו. אני הלכתי על השילוש הקדוש של מנוחה עבורי: צפיה בטלוויזיה-רביצה-קריאה. אחד הספרים שיצא לי לקרוא משתייך לסדרת:
דברים שגם אני עשיתי/קראתי/צפיתי/אכלתי/לבשתי והוא: "החיים ומה שלבשתי".
כמו רבות וטובות מבנות עם ישראל גם אני הנחתי את ידיי על ספר ביכוריה של עיתונאית האופנה ובעלת בלוג האופנה האהוב "המלבישה",שלי גרוס. פצחתי בקריאתו על טיסה לפירנצה והוא בהחלט היה השותף האופנתי המתאים לחופשה בעיר האיטלקית השיקית. החיים ומה שלבשתי הוא ספר קליל, מהספרים האלו שניתן לקרוא בנשימה אחת והוא מכיל הרבה גרסאות של הרשימות המוכרות והחביבות של שלי גרוס. לפעמים באמת כל מה שצריך זו רשימה מסודרת כזו מדי יום כדי שנוכל לסדר לעצמנו גם קצת את החיים. אמנם אין לי רשימה לעשות בהשראת הספר אבל היו אינספור רגעים בספר שהעלו חיוך על שפתיי, גרמו לתחושת מלנכוליה או הזדהות ובעיקר היה את הרגע הזה: 

... למרבה המזל אם את לא רוצה להיות עיתונאית (אבל למה שבחורה לא תרצה להיות עיתונאית? שאזכיר שוב את הקסם האישי, ללא כל ההכרח להתאפר או לנעול עקבים על מנת להיחשב יפהפייה? וכמובן, חולצות המשי, שנדמה שעיתונאיות מסוימות מצליחות להכנס כסעיף בחוזה שלהן), את יכולה להיעזר בקומדיות הרומנטיות כדי לאתר לעצמך מקצוע אחר. קומדיות רומנטיות הן היועצות התעסוקתיות הכי יעילות של זמננו...
                                                                -מתוך הפרק השמיני חולצת משי, או: למה הפכתי לעיתנאית.

כל כך מסכימה עם זה למרות שאצלי זה יותר בכיוון של: "איך כמעט הפכתי ל..." ולא: "למה הפכתי ל..." היי! אפילו כתבתי על זה פוסט בזמנו. אפשר לקרוא כאן
אם עדיין לא הבאתם לדודה/חמות/גיסה מתנה לחג "אז החיים ומה שלבשתי" זו מתנה ממש נהדרת לכל אישה בישראל.

ספר נוסף שקראתי בחגים, יותר נכון לומר, חזרתי לקרוא בו בשנית הוא: "חיי הטבסקו" של דנה מרקוביץ חברתי לספסל הלימודים מהתואר הראשון אי שםםםם...דנה היא משוררת בחסד, קופירייטרית ובעלת בלוג האופנה הפיוטי: "פייט". חיי הטבסקו הוא ספר הביכורים שלה.

הספר הזה במילה אחת הוא מ-ו-ש-ל-ם! אם הייתי צריכה להחליף משהו, אז הייתי מחליפה את הטבסקו בסריראצ'ה;) ואם הייתי כותבת שירה הייתי רוצה לכתוב כמו דנה. השירים שלה יגרמו לכם לחייך, לצחקק ואם אתם רגשנים סנטימנטליים כמוני אז גם לייבב כמו ילדה קטנה. לפני כשלושה חדשים נכחתי באירוע השקת הספר ורועי צי'קי ארד הנחה את האירוע. אני ממש לא זוכרת את הניסוח המדויק אבל היה משהו שהוא אמר שחשבתי שהוא כל כך נכון וממצה, פשוט אכתוב את זה במילים שלי: בכתיבה של דנה יש משהו אסתטי, נקי ומדויק וגם האהבה שלה לאופנה מתחברת למקום הזה, המקום הנקי, האסתטי-האהבה לדברים היפים. כמובן שבתום האירוע רכשתי לי שני ספרים. אחד בשבילי ואחד נתתי בתור מתנה (מקבלת המתנה התקשרה אליי ברגע שסיימה אותו ואמרה לי שהוא פשוט מדהים). 
אחד השירים האהובים עליי מתוך הספר הוא:

שירים קיפולי ניר

שירים
קיפולי ניר, שלא לומר
התקפלות.
גם להתקפל צריך לדעת
כך שהמנצח יפתח בעת הצורך.

זה הכשרון הגדול של דנה בעיניי (אחד מהם לפחות): להציג את שני הצדדים ולגרום לך לראות את הצד הפחות טוב דווקא כדבר הנכון ביותר.

הספר הזה הוא מתנה נהדרת לעצמך ולכל אישה (וגם גבר) בכל מקום שהוא.

המשך חגים שמחים ונינוחים. 

יום שבת, 19 בספטמבר 2015

מסקנות מהאתגר (שלא באמת הצלחתי להשלים)

מדובר בהעדרות הארוכה ביותר שנרשמה בתולדות הבלוג-הפעם האחרונה שכתבתי משהו הייתה לפני חודש. לפני חודש גם הייתי אמורה לסיים את האתגר שהצבתי לעצמי. תזכורת כאן. בסופו של דבר תיעדתי רק 9 אאוטפיטים ולא 16 כפי שהייתי אמורה ואמנם לא צילמתי את עצמי בעוד 7 אאוטפיטים אבל בהחלט לבשתי אותם (ועוד כמה נוספים), אז פשוט תצטרכו להאמין לי בנושא הזה. כדי לא להרגיש ממש לוזרית, עשיתי שני קולאז'ים מאונסטשים של שבעה אאוטפיטים שלגמרי לבשתי (רק הבגדים. בלעדיי). קבלו אותם:
אז אולי לא עמדתי באתגר אבל מסקנותיי רבות:
1. בינינו, האתגר היה דיי מיותר עבורי, כפי שכתבתי כשהתחלתי אותו: אינני שופוהוליקית-אז למה פצחתי באתגר שהמטרה שלו היא לא לקנות במשך שלושה חודשים אם גם ככה שלושה חודשים בלי לקנות זה איננו פרק זמן כזה גדול עבורי...?
שורה תחתונה: לא ברור.
2. ועכשיו אחרי שפרקתי, בכל זאת לאתגר היו גם כמה היבטים מועילים ומייעלים. למשל, זה גרם לי לחשוב על שילובים יצירתיים שאולי במצב שגרתי לא הייתי חושבת עליהם ויתרה מכך-לובשת אותם. בגלל שעבדתי עם מה שיש וגם תיעדתי את מלבושיי אז מצאתי את עצמי פעמים רבות נוברת בארוני ושולפת פריטים שלא לבשתי מזה זמן רב ומתאימה אותם לפריטים שלא הייתי חושבת עליהם בהכרח סתם ככה. היה נחמד גם להשתמש באותו פריט שוב וליצור אאוטפיטים שונים כל פעם.
שורה תחתונה: הייתי יותר יצירתית מבדרך כלל.
3. האתגר גרם לי לראות בצורה יותר ברורה מה יש לי ומה אין לי. למשל, כשבאתי "לרקוח" (הוזכר בהחיים ומה שלבשתי) אאוטפיט קלטתי שחסרים לי כמה מוצרים בסיסיים כמו: טי-שרט שחורה, סניקרס לבנים/שחורים, כובע רחב שוליים כלשהו ועוד רבים וטובים אחרים. תובנה שהובילה לפתרונות יצירתיים במקום לרוץ ולקנות אבל גם ביססה רשימה מסודרת של פריטים שבאמת חסרים לי ואני באמת צריכה.
שורה תחתונה: יש לרענן את מלתחת הבייסיקים שלי.
4. המטרה של האתגר נבעה מתוך דחף של צמצום שאופף אותי לאחרונה והאמת שלא רק אותי. ולא רק לאחרונה. אבל הרבה פעמים תוך כדי הבנתי שכל מה שצריך בחיים זה איזון ושקילות וכך גם עם בגדים. אין צורך באמת להגביל את עצמך כי ככה אפשר לפספס הרבה דברים טובים. זה כמו שבחורה רווקה תגיד: "עכשיו אני מתנזרת שלושה חודשים מגברים" ולמחרת גבר החלומות במקרה מתדפק על דלתה... אז לא חבל לצאת בהצהרות כאלו? ומצד שני, אני חושבת שגם אין סיבה לקנות הכלללל כלללל הזמן. לא הכל יפה ולא הכל שווה.
שורה תחתונה: איזון גבירותיי, איזון.
5. כעת השאיפה היא להגיע למלתחה אידיאלית שלא חסר בה כלום מצד אחד ושאין בה יותר מדי מצד שני. כאשר כל פריט נבחר בקפידה ועם תשומת לב לפרטים אבל וזה אבל חשוב מאוד, עדיין שמורה פינה חמה בלב של הארון שלי לכל אותם פריטים מטופשים שקניתי סתם ככה ללא מחשבה מיוחדת בעת שיטוט רנדומלי בקניון או באסוס.
שורה תחתונה: Girls just wanna have fun.

לצד המסקנות ישנו גם וידוי:
- הייתי ילדה רעה מאוד. גם לא השלמתי את האתגר וגם מעדתי. איפשהו בתחילת האתגר, עברתי ליד חנות ה-יד שניה (Buy Kilo) ושם התנוססו להם מכנסי שורטס אדומים פשוט מושלמים וידוע שזה פריט חובה בארונה של כל נערה, בעיקר שאני חולמת על מכנסיים כאלו כבר דיי הרבה זמן. מדדתי אותם והם התאימו בצורה מופלאה, התלבטתי ארוכות ולבסוף קראתי לגיל שרכש אותם עבורי ממיטב כספו(כדי שאני לא אעשה את אקט הקניה בעצמי) והבטיח להחביאם עד סוף האתגר. הוא לא החביא אותם אבל הם נקברו עמוק בארוני והפעם הראשונה שלבשתי אותם הייתה לפני שבוע שזה לאחר סיום האתגר. אז זו חצי מעידה ובעצם מה זה משנה בכלל אם לא השלמתי את האתגר. הנה תמונה שלהם:
והנה שיר לשבת (פעם ראשונה שאני רואה את הקליפ-הוא אדיר):